Karburátoros csónakmotorok

DF25

Kompakt, könnyű súlyú V2-es erőtől duzzadó motorblokk, hatékony üzemanyag felhasználással. A DF 25 külmotor a 70 fokos V2 elrendezésnek köszönhetően rendkívül kompakt méret, emellett vibrációtól mentes járású és nyomatékban rendkívül gazdag. Mindkét henger 269 ccm-es, hengerenként két szeleppel; a motor a maximális teljesítményét 5500-as fordulatszámon adja le. A V elrendezés további előnye, hogy a motor súlypontját alacsonyan lehetett hagyni, így mekönnyítendő a kézzel történő felhajtását. Kis mérete, könnyű súlya és nagy teljesítménye egyaránt alkalmassá teszi nagyobb testekre, de akár a Suzumar gumihajókon történő használatra is.

DF15

DF15 SUZUKIA Suzuki a DF 15 modelljének megtervezésekor nagy hangsúlyt helyezett az ergonómikus kialakításra valamint a könnyű kezelhetőségre egyaránt. A motor karcsú, kecses kinézete ergonómikus kialakítással párosul, a vezérlőkar központi elhelyezkedésű, rajta kapott helyet a bukóslusz a váltó, az indítókapcsoló és a LED kijelző is. Az önindító motor mellett a dekompresziós rendszer támogatja a kézi indítást is.

A motor vibrációját a minimálisra csökkentették a gyár mérnökei, a beépített fordulatszám-határolás pedig megakadályozza a motor túlpörgetését üres fokoztban történő indításkor illetve kontrolállja a motor futását erő lassítás esetén.

Az üzemanyagfogyasztás megközelítőleg 50 %-kal kevesebb egy 2 ütemű motoréhoz képest, ami extrém alacsony értéket képvisel. Az opcionálisan választható elektromos indítás és távvezérlés extra kényelmet garantál a motor használójának.

DF8 / 9,9 SUZUKIDF8 / 9,9

A DF 8 és DF 9,9-es kéthengeres motorok – az augusztusban bemutatott DF90/80/70 es hajtóművek koncepcióját követve – a legmodernebb technikai fejlesztéseket tartalmazzák, így a modern, megbízható, környezetbarát működés mellett ezeknek a tömegét is sikerült az előző sorozat hasonló teljesítményű motorjaihoz képest 4,5 kilóval csökkenteni. Ezek, a nem éppen nehézsúlyú motorok 41-43,5 kg között nyomnak a mérlegelésnél – a felszereltségtől függően. Ez a teljesítmény-kategória leginkább a nagyobb hajók segédmotorjaként, vagy horgászcsónakok megbízható meghajtásaként teljesít szolgálatot. Mindkét esetben sűrűn előfordul, hogy a motort leszerelve, kézben kell szállítanunk, így nem kis könnyebbséget jelent a kompakt méret és a téli fogyókúra. A megújult technika egy 208 cm3-es, soros, kéthengeres, OHC szelepvezérlésű négyütemű motorblokkot takar, amit a digitális CDi gyújtásvezérlés késztet munkára. Természetesen nem csak a súlycsökkentés az egyetlen újdonság. Az igényeknek megfelelően ezeket a motorokat gyárilag is választhatjuk távvezérlővel, ennek megfelelően a DF8R / DF9.9R típusoknál a motorindítás, és a hidegindító is a távvezérlőről elektromos úton vezérelt. A távvezérelt és az elektromos indítású változatoknál a megnövekedett áramigényt a megszokottnál nagyobb, 12A-es töltőtekercs hivatott biztosítani, ami az indítómotoron kívül a kisebb fogyasztók (halradar, lámpa) táplálásához is elegendő tartalékot biztosít. A felhasználáshoz alkalmazkodva kétféle trieb-mérettel készülnek, így vitorlásra vagy horgászcsónakra is használhatók a motorok. A négyütemű motorok között is meglepően halknak számító „gépek" természetesen minden környezetvédelmi előírást teljesítenek, ezzel elősegítve, hogy ne csak ma, hanem hosszú évek múltán is hasonló eredményességgel látogathassuk kedvenc horgászhelyünket.

DF4 / 5 / 6

DF4/5/6 SUZUKIEzek a kis csónakmotorok a négyütemű technológiát kínálják hordozható kivitelben. A nagy 138 cm3-es hengerűrtartalom valódi erőt ad. A négyütemű motor gazdaságos üzemanyag-felhasználást biztosít, nincs szükség az olaj és benzin keverésével foglalkozni.
Rendelhetők kormányrúddal vagy távvezérléssel, így a csónakok széles skálájához megfelelnek.
A Suzuki kimagaslóan gazdaságos négyütemű üzemanyag-felhasználása akár 50%-kal hosszabb utazást tesz lehetővé, egy tank benzinnel, mint egy hasonló kétütemű csónakmotor.
Ezeket a könnyű négyüteműeket arra tervezték, hogy bármilyen kis csónakhoz, vagy felfújható csónakhoz használhatók legyenek. Tehát bárhova is megy, a Suzuki négyütemű ereje elkíséri.

DF2,5 SUZUKIDF2,5

A Suzukinál a DF 2,5-es is „leg". Ez legkissebb 4 ütemű motorja a márkának, mindössze 68 ccm, és 13 kilogramm. Alig nehezebb, mint egy elektromos motor, amihez akkumulátor is szükséges, a DF 2,5-es pedig magában foglalja az üzemanyagtankot is. A 2,5 lóerő kiváló méret/teljesítmény arányt jelent tehát, amely kiválóan mozgat mindenféle kisebb testű csónakot.
A fogyasztása majdhogynem elhanyagolhatónak titulálható, az egy literes beépített üzemanyagtank sokáig elegendő üzemanyagmennyiséget foglal magába. A felszerelése teljes, kormánykar, nagy fogantyú a kiemeléshez és a hordozáshoz, üres/előremenet fokozatokkal bíró sebességváltó kapcsoló, valamint olajszint-ellenörző tartozik a motorhoz.
A Suzuki DF 2,5 károsanyag kibocsátása is megfelel a szigorú Euro 1 normának.