Befecskendezős SUZUKI csónakmotorok

DF300

Kis méret, divatos forma, elektronikus gázadás – ezek jellemzik a Suzuki áttörő fejlesztését a négyüteműek világában. Az új DF300 modell előhírnöke a Suzuki 2007-es négyütemű termékcsaládjának. A DF300 ideális választás lehet nagy központi konzolos, nyíltvízi halászhajókhoz, cirkálókhoz, versenyhajókhoz, motoros katamaránokhoz és egyéb területeken is. Az új motor egy keskeny 55 fokos blokkra épül, és a Suzuki bevált hajtásláncát használja a kis méret érdekében, így könnyen installálható egyes, dupla, vagy tripla rendszerekben is.

DF300 SUZUKIEz az új motor is rendelkezik a Suzuki eddigi, jól ismert és népszerű V6-os motorjainak előnyeivel: hengerenként 4 szeleppel működő DOHC-vezérlés, a szelepek változó idővezérlése, többpontos elektronikus befecskendezés, és a rendkívül alacsony, a kaliforniai légszennyezettség-vizsgáló felügyelet által 3 csillagosra értékelt károsanyag-kibocsátás. A Suzuki új 300 lóerős, négyütemű motorja ugyanakkor sok újdonságot is felmutat, mint például a magasabb végsebességet és nagyobb erőt lehetővé tevő új tervezésű vízalsót. Bár az új csizma legömbölyített és áramvonalasabb lett, továbbra is a Suzuki kettős csillapítását használja, ami ideális megoldás a magas csúcssebesség és a gyorsulás érdekében is. Az új DF300 újdonságot jelent a gyár kínálatában az elektronikus gáz / sebességváltó vezérlés terén is könnyebb beépítés, a fokozott biztonság és a jobb kezelhetőség érdekében. Ez az új, fejlett technika sok előnnyel jár a hagyományos, bowdenes megoldással szemben – gyorsabb, érzékenyebb, direktebb gázadást tesz lehetővé.

DF250 SUZUKIDF250

Felejts el mindent, amit eddig gondoltál a 4 ütemű csónakmotorokról. Amikor elfordítod a motor kulcsát, egy nagy csapatnyi szelídítetlen lóerőt engedsz szabadjára, amely átrepít téged a hullámokon.
A halak tudnak úszni, de nem szökhetnek el a világ legerőteljesebb 4 ütemű motorja elől. Akár egy tavon vagy egy öbölben vagy akár a nyílt Óceánon. Száguldj a Suzukival hosszabban és távolabb, mint azt valaha is lehetségesnek gondoltad.

Szerezd meg azt az előnyt, amit ez az NMMA-díjnyertes motor nyújt számodra. E négyütemű, V6-os motort olyan különleges megoldások jellemzik, mint a többcsatornás szívórendszer, a 32 bites motorvezérlő-elektronika, vagy az extra-keskeny V elrendezés, a csónakmotorok közt egyedülállóan. A DF 250 kompakt mérete meghazudtolja hatalmas, 3614 ccm-es lökettérfogatát. A hír igaz. A Suzuki gyártja a csónakmotorból a legerőteljesebb V6-os 4 ütemű erőforrást, amely a legkönnyebb és a legkompaktabb is egyben. A keskeny, 55 fokos elrendezés karcsú, szép kivitelt eredményez, továbbá a motor súlypontját a felfüggesztéshez közel helyezi, a megfelelő egyensúly érdekében. Az eredmény egy jobban illeszkedő motor, amely a ma készülő hajók széles palettáján képes megfelelő hajtást biztosítani.
Több-pontos elektronikus befecskendező rendszer, változtatható szívócsőhossz, dupla vezérműtengelyes, hengerenként 4 szelepes vezérlés és 2,29:1 végáttétel jellemzi ezt a motort, amelyet paraméterei egyedülállóvá tesznek versenytársaival szemben. A DF 250 ideális társ a tengeri horgászathoz is, a kiemelkedően jó üzemanyag-fogyasztásával, csendes, megbízható működésével és olyan extra megoldásokkal, mint az önállítós, olajban futó vezérműlánc, elektronikus motormanagement és vezérlés.

DF200/225

DF225 SUZUKIHatártalan kalandozásokra
Amikor egy egész nap áll előtted, és rengeteg vízen megtett út mögötted, a legutolsó, amivel foglalkozni akarsz a csónakmotorod. A Suzuki 225 és 200 lóerős csónakmotorjai biztosítják azt az élményt, amire vágysz. És ha tényleg érdekel mindaz a technológia, amit egy ilyen motorba összesűrítettek, csak kukucskálj a fedél alá:
Dupla vezérműtengelyes (DOHC) hengerfej, 4 szeleppel hengerenként, nagy teljesítményű, 32 bites elektronika, amely a különféle érzékelők adatait értékeli, folyamatos, több pontos üzemanyag-befecskendezés, valamint teljesen elektronikus, közvetlen gyújtásrendszer.
Az újratervezett alsó rész úgy lett kialakítva, hogy megfeleljen a 2,29:1 áttételnek. A még nagyobb propellerek rengeteg vizet mozgatnak meg. Ha ennél is több bizonyítékra van szükség, csak tedd vízre, fordítsd el a kulcsot, és húzz egy kövér gázt.

Az egyedülálló 55 fokos V-elrendezéssel a Suzuki egy kompakt, keskeny motort alkotott, amely tökéletes illik a parti hajókhoz, halászcsónakokhoz vagy a szabadidő-hajókhoz. Ez a kialakítás a motor tömegközéppontját előrébb helyezte, kiegyensúlyozottabbá téve ezzel a működést és csökkentve a vibrációt.
3,6 literes hengerűrtartalom, 2,29:1 végáttétel jellemzi ezt a motort, így mindig lesz elég erő tartalékban, és a léghűtéses 54A generátor elegendő elektromos teljesítményt is ad. Mint a leghaladóbb technológiát felvonultató termék, könnyen kezelhető. Legyen szó akár cirkálásról, horgászatról vagy száguldásról, hatékony, csendes, füstmentes a működés. Akár a világbajnok atléták, ezek a motorok is kilőnek, mint egy sprinter, és mindaddig száguldanak, amíg vissza nem érnek a kikötőbe. Az extra nagy légbeömlőkkel és a megnövelt hűtéshatásfokkal ez a motor soha nem fárad, még akkor sem, ha teljes gázzal nyomod.

 

DF150/175 SUZUKIDF150/175

Új mérföldkövet állított fel a Suzuki a 2900 ccm-es kategóriában. Motorjai, a DF 175 és DF 150 a legerőteljesebb négyhengeresek, amelyet a Suzuki valaha is gyártott. Ezek a motorok jó példái annak, hogyan lehet nagy teljesítményt kihozni egy kompakt motortestből. A soros, négyhengeres blokk hatalmas erővel indul el, amint elfordítjuk a kulcsot; a motornak kivételes a gyorsulása a nagy teljesítménynek köszönhetően. A Suzukié a legnagyobb köbcentis blokk ebben a kategóriában, a motor mégis könnyű és kis méretű.
A gyár minden, a csónakmotor gyártásban az évek alatt felhalmozott hatalmas mennyiségű tudását felhasználták, amikor megalkották ezt az új kategóriát. Olyan úttörő megoldások kaptak helyet a motorban, változó szelepvezérlés, vagy a többpontos, szekvenciális elektronikus üzemanyag-befecskendezés.
Az előbbi egyenesen a DF 300–asból, a Suzuki „zászlóshajójából" érkezett, és nagyban hozzájárul a közép fordulatszám-tartományban tapasztalható extra teljesítményhez.
Ez a teljesítmény azonban nem jár extra költséggel, ami az üzemanyagfogyasztást illeti. A 32 bites motorvezérlő elektronika optimalizálja az üzemanyag-fogyasztást, így kiváló fogyasztási értékek érhetők el. A motor károsanyag-kibocsátása megfelel az Euro-1 normának.
A motort olyan extrákkal is felszerelték, amelyek még élvezetesebbé és komfortosabbá teszik a hajózást. Ilyen a nagyteljesítménű generátor, illetve feszültségszabályzó, amely két akkumulátor töltését/használatát is lehetővé teszi egy időben és a biztosítéktábla is könnyen hozzáférhető elhelyezést kapott.

DF140 SUZUKI

DF140

186 kilogrammos súlyával osztályának legjobb súly/erő arányú tagja. Ha üldözi a halakat, vagy egyszerűen csak sebességre vágyik, akkor ígérjük, lekörözi a versenytársakat a Suzuki DF 140-es motorjával. Olajhűtő és légáramoltatás biztosítja a motor hosszú élettartamát.
Önállítós, olajban futó vezérműlánc, nagyteljesítményű 40A transzformátor, 2,38:1-hez végáttétel biztosítja a gyorsulás és sebesség ideális kombinációját. Mindezt könnyű kezelhetőség mellett.

DF115

A csendestárs. Ha kikapcsolódásra vágyik, a Suzuki odarepíti, és teszi mindezt halkan és gyorsan. Digitális üzemanyag-befecskendezés, dupla vezérmű, felülszelepelt kivitel, négy szelep hengerenként, a motorhoz hangolt szívósor-hosszúság, vízzel hűtött szívósor, és ez még csak a sor eleje. A Suzuki ennél jóval többet biztosít nap mint nap, kint a vizen. A könnyed, csendes füstmentes működés teszi élvezetessé a motor vezetését.

 

DF100 SUZUKiDF100

Az új DF 100-as modell a népszerű DF 140-es és 115-ös modellek csoportját egészíti ki, mint a trió legkisebb, ugyanakkor legújabb, leghatékonyabb modellje.

Technikailag a DF 100 a 115-ös és 140-es modellek génjeit hordozza: 1950 ccm, dupla vezérműtengely, balansz-tengely, amely az egyenletes járást hivatott biztosítani, egy darabból kovácsolt főtengely, a versenyzésben használt 4 a 2 az 1-be kipufogórendszer-kialakítás, olajban futó önbeállós vezérmű-lánc, illetve elektronikus befecskendezés gondoskodnak arról, hogy a hajósnak csak az élményre kelljen koncentrálni.

A 115 LE-s motoréval megegyező lökettérfogat megbízható nyomatékot biztosít, a kompakt kivitel pedig nagy előny a használat során. További segítség a nagy kapacitású, 40 amperórás generátor, amely megfelelő mennyiségű elektromosságot termel a motorban.

Többek között ezek a tulajdonságok azok, amelyek a hajók széles skálájára teszik ideálissá ezeket a motorokat, a horgászhajóktól a szabadidőhajókon át egészen a jachtokig.

 

DF70/80/90

DF70/80/90 SUZUKITíz évvel azután, hogy az akkor díjnyertes 70 LE-s motorral a Suzuki meg kezdte forradalmi útját a négyütemű motorok gyártásában, újra fejlesztésbe kezdett ebben a kategóriában, és megalkotta az új generációs négyütemű motorjait a DF 90 | 80 | 70 modelleket. A Suzuki mérnökök arról híresek, hogy a legkompaktabb motorokat tervezik a lehető legkönnyebb kivitelben. Az új DF 90 | 80 | 70 modellekkel ismét tiszta lappal indultak, és újratervezték a motorok minden komponensét. Ennek köszönhetően a motor kevesebbet fogyaszt, ugyanakkor erősebb lett, kiegyensúlyozottabban jár és minimális a vibráció. Az LBCS (Lean Burn Control System) gondoskodik a hatékony üzemanyag-felhasználásról amely a használati módhoz igazítja az égéstérbe jutó üzemanyag mennyiségét, így biztosítva, hogy csak a minimálisan szükséges mennyiség juthasson a motornak. A meghosszabbított kavitációs lap gondoskodik arról, hogy a propeller keményebb vizet foghasson, ezáltal még erőteljesebben gyorsítva a hajót. Természetesen az erőátvitel is megújult, ezzel még precízebb és könnyebb váltást tesz lehetővé, továbbá csendesebb járást biztosít. A motorokhoz új trimmelőrendszert is fejlesztettek, amely fokozatmentes kiemelésre képes, továbbá egy szenzorral is kiegészítettek, amely figyeli a motor dőlésszögét, illetve megakadályozza, hogy kiemeléskor megsérülhessen a hajó. Az újratervezett felfogatással pedig a motor szinte az összes hajótípusra felszerelhető.

 

DF60

A Suzuki tudja mit várnak el egy négyütemű csónakmotortól. A DF sorozat 60 lóerős motorja a könnyű indíthatóság, csendes motorjárás, teljesítmény, és gazdaságos üzemanyag felhasználás jellemzi.

A Suzuki egyedülálló vízhűtéses szívócsonkja és az üzemanyag-adagolója biztosítja a megfelelő teljesítményt. A Suzuki DF60 motorok 75%-kal jobban hasznosítják az üzemanyagot, mint az ennek megfelelő kategóriájú kétütemű motorok, és 30%-kal hatékonyabban, mint a karbu rátoros négyütemű csónakmotorok.

Az olyan jellemzők, mint az egy darabból készülő kardántengely, kiváló hűtés, a rozsdamentes acél vízszivattyú ház és a fedélzeti számítógépes diagnosztika segít a Suzuki DF60-nak, hogy szezonról szezonra jól teljesítsen.

DF40/50 SUZUKI

DF40/50

A Suzukinál a fejlett technológia fejlett teljesítményt takar. Semmilyen más csónakmotorhoz nem ajánlanak ilyen felszereltséget. Computer-vezérelt digitális elektronikus üzemanyag-befecskendezés, kettős vezérmű hengerenként négy szeleppel, a motorhoz hangolt hosszúságú szívócsonk.

A DF40 és a DF50 arra készült, hogy látható és ne hallható legyen, ezt biztosítja a jól illeszkedő áramvonalas burkolat, és a kiválóan hangolt motor. A Suzuki ideális levegő ellenőrző rendszere biztosítja az alacsony sebességet, amikor csendes és könnyen siklik, mint a selyem.

A hasonló kategóriás kétüteműekhez képest 75%-kal, a hasonló karburátoros négyüteműeknél pedig 30%-kal jobb üzemanyag felhasználásával, s kiváló teljesítményével lehetővé teszi, hogy egy tankkal többet horgásszon, hajózzon, vagy kalandozzon.

 

DF15/20 SUZUKIDF15/20

Ha itt az idő, és fel akarsz kerekedni, állj készen az útra! A Suzuki hordozható csónakmotorjaival nincs előtted akadály.

Korszerű formatervével az új DF20A és DF15A hordozható csónakmotor a legfejlettebb technológiájú hordozható külmotorok közé tartozik. A vadonatúj DF20A modell a DF25 és a DF15 közötti rést tölti be a Suzuki hordozható termékcsaládjában. Környezettudatos, üzemanyag-takarékos – hordozni öröm és élvezet. A DF20A és a DF15A modell a 14,7 KW-os (20 LE-s), illetve 11,0 kW-os (15 LE-s) osztályban az első olyan motorok, amelyek akkumulátor nélküli üzemanyag-befecskendezéssel üzemelnek. Ennek révén indításuk könnyű és gyors, működésük gazdaságos.