A Suzuki Lean Burn üzemanyag keverékképzési és égésszabályozási rendszere

A Suzuki először a DF70A, 80A és 90A modellen alkalmazta először innovatív keverékképzési és égésszabályozási rendszerét (Lean Burn Control System – LBCS), ami a hajózók és a média részéről is meleg fogadtatásban részesült.

A rendszer az üzemi feltételeknek megfelelően előre kiszámítja az üzemanyag-szükségletet, s a levegő-üzemanyag arány szabályozása révén jobb hatásfokú keverékkel látja el a motort. A rendszer előnyei széles tartományban érvényesülnek, a korábbinál lényegesen hatékonyabb üzemanyag-felhasználást biztosítva a kis sebességtől az utazósebességen történő hajózásig.

Suzuki precíziós vezérléssel (Suzuki Precision Control), vagyis elektronikus gázkar- és váltóvezérléssel kombinálva a rendszer elektronikusan szabályozza az üzemanyag és a levegő áramlását, tovább szélesítve azt a fordulatszám-tartományt, amelyen belül az üzemanyag jobban hasznosul.

A rendszerek együttes használata akkor is egyenletes erőátvitelt biztosít, amikor a motor nagyobb teljesítménnyel üzemel.

A Suzuki belső tesztjeinek tanúsága szerint utazósebességen történő haladás esetén például az új DF300 14 százalékkal gazdaságosabban működik elődjénél, anélkül hogy teljesítménye a legcsekélyebb mértékben is csökkenne.