Új csónakmotorDF15A/20A, DF100A/115A/140A, DF250AP

Május végén került sor, a Suzuki új fejlesztésű modelleinek a bemutatójára Németországban, Potsdam mellett elhelyezkedő Schwielowsee tavon. A teszteket megelőzően tartott műszaki prezentáción a résztvevők betekintést kaptak a Suzuki külmotorok fejlesztésébe és a jövőbeni koncepciókba. A Suzuki különösen nagy figyelmet fordít a felhasználók külmotorokkal szemben támasztott elvárásainak kielégítésére. A motorok tervezésekor legfontosabb szempont a maximális megbízhatóság, a kis tömeg, a könnyű kezelhetőség és a kis fogyasztás.

A most bemutatkozó 15 (DF15A) és 20 lóerős (DF20A) külmotorok akkumulátor nélküli injektoros üzemanyag ellátással rendelkeznek, ami egyedülálló ebben a teljesítmény kategóriában.  A kézi indítású modellek esetében egyetlen főtengely fordulat elegendő a berántásnál, hogy a teljes rendszer üzemkész állapotba kerüljön. Az elektromos rendszer negyed fordulat alatt már megfelelő energiamennyiséget szolgáltat, a motorvezérlő elektronika beindítására, a következő negyed fordulat múlva már az üzemanyag ellátó rendszer is üzemkész, megvan az üzemanyag nyomása. A második fordulatra már megindul a befecskendezés és a gyújtás, és jár a motor. A motorok a DF70/80/90 motorokban bemutatott Lean Burn keverékképző rendszert is megkapták, melynek köszönhetően fogyasztásuk elődeinél jóval kedvezőbb. A motorok fejlesztése azonban nem merült ki a motorikus beavatkozásokban. Az új fejlesztésű motorok berántásához a dekompresszoros megoldásnak köszönhetően az elődöknél jóval kisebb húzóerőre van szükség. A hajtómű áramlástechnikai szempontból teljesen át lett dolgozva. Ennek és a fent leírtak eredményeképpen a motorok ugyanazon hajótesteken jobb gyorsulási adatokat szolgáltatnak és nagyobb végsebességre képesek. Ezt a sok újdonságot a mérnökök úgy voltak képesek „beletenni" a motorokba, hogy tömegük és külméretük az elődeiknél és a versenytárs modelleknél is kisebb lett.

A 15-20 lóerős motorok mellett, a 100, 115, 140 lóerős erőművek is megújultak. A motorburkolat új dizájnja, önmagában is dinamikusabb, agresszívabb benyomást tesz a szemlélőre. Az új burkolat nem csak esztétikailag járul hozzá a motorról kialakított összképhez, a tömege is néhány kg-al kevesebb a régi „sapkánál". Mindemellett az aerodinamikai kialakítása olyan, hogy elősegíti a szívótorkok levegőellátását. Ezek a nagyobb teljesítményű erőgépek is a kisebbekhez hasonlóan is a Lean Burn technológiát használják, aminek segítségével egy üzemanyagban szegényebb keverékkel üzemelnek a motorok. Ez segíti a fogyasztást és a károsanyag kibocsátást a lehető legalacsonyabb szinten tartani.

A 250 lóerős motor megkapta a DF300-ban tavaly megismert Selective Rotation technológiát, melyért Miamiban elnyerte a NMMA 2012.évi fejlesztési különdíját. A motorok Selective Rotation rendszerű hajtóműve úgy lett kialakítva, hogy azok forgásiránya átállítható, így a több motoros hajóknál sem kell különböző forgásirányú motorokat vásárolni, hanem elég a hajtást a felhasználásnak megfelelően átállítani.

A 15/20 lovas berántós motorok már a nyár folyamán már elérhetőek lesznek. Ugyanezen típus távkaros verzói, valamint a 100/115/140 és 250 lóerős motorok ősszel kerülnek a márkakereskedésekbe.

  • berlin-df115a_tn
  • berlin-df140a_115a_100a_side_tn
  • berlin-df140a_power_01_tn
  • berlin-gear3_tn
  • berlin_dsc9433_tn
  • berlin_dsc9702_tn
  • berlin_dsc9834_tn
  • berlin_mg_6651_tn
  • berlin_mg_6693_tn
  • berlin_mg_6839_tn
  • berlin_mg_7015_tn
  • img_header_marine